بازدید: 164 بازدید

با نیویورک‌تایمز آشنا شویم

نیویورک تایمز ، روزنامه‌ی معتبر آمریکایی است که هم درآمریکا و هم در نقاط دیگر جهان منتشر می‌شود. روزنامه‌ی نیویورک‌تایمز به شرکت نیویورک‌تایمز تعلق دارد که مالک هجده روزنامه‌ی بین‌المللی دیگر هم است. علاوه بر این، در طول سال‌های فعالیتش که از ۱۸۱۵ میلادی آغاز شده است، ۱۱۲ جایزه پولیتزر هم برند شده است. هیئت تحریریه‌ی نیویورک‌تایمز درباره‌ی کتاب‌ها، فیلم‌ها، تئاترها و… نقدهای مختلفی می‌نویسند. نیویورک‌تایمز همچنین لیستی از کتاب های پرفروش در زمینه‌های مختلف داستانی و غیر داستانی هم آماده می‌کند. این لیست مبنای کار بسیاری از فعالان این حوزه و همچنین منبع معتبری برای انتخاب بهترین کتاب‌های دنیا است.

چگونه نیویورک تایمز کتاب های پرفروش را معرفی می‌کند؟

کتاب‌فروشی‌ها، روزنامه‌فروشی‌ها، تمام سایت‌هایی که از طریق آن‌ها می‌توانید کتاب سفارش دهید و سایت‌هایی که کتاب الکترونیک در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند، هر هفته آمار مرتبط به فروش هر ماه خود را به صورت محرمانه در اختیار نیویورک تایمز قرار می‌دهند. کتاب‌ها به صورت موضوعی در دسته‌های داستانی و غیرداستانی، داستان‌های کودکان و… دسته‌بندی می‌شوند. و البته قابل قبول بودن اطلاعات مختلف هم با دقت بالایی بررسی می‌شود. مبنای شمارش از زمانی است که کتاب به صورت رسمی منتشر می‌شود. فهرست نهایی هم شامل کتاب‌هایی است که نسخه‌ی فیزیکی دارند و هم کتاب‌های الکترونیک را در درون خودش جای می‌دهد.

اما کتاب چه زمانی در لیست قرار می‌گیرد؟ زمانی که تراکنش‌ مالی به صورت کامل انجام شد، یعنی اگر خریدار از سایت کتابی خریده است، پول آن را پرداخت کرده تا از سبد خریدش خارج شود یا اگر به کتاب‌فروشی مراجعه کرده است، کتاب را خریده و کتاب از لیست موجودی فروشگاه خارج شده و در لیست فروش روز قرار گرفته است. هر چندوقت یک‌بار، لیست‌ها بازبینی می‌شوند. جالب است بدانید ناشران قراردادی مبنی بر محرمانه بودن اطلاعات، با نیویورک‌تایمز امضا کرده‌اند.

ادامه مطلب